Pagina's

vrijdag 2 november 2012

Antiek kerk paneel / Old church panel

Van de week greeg ik deze oude Roomse kerk paneel binnen. Mijn adem slokte zowat. Ik vind hem zo ontzettend mooi. Dat ik van oude verweerde stukken houd waar de verf door de tijd een soort "poederpatine" heeft gekregen wisten jullie al. Deze paneel heeft dat ook met mooie lijsten die ooit verguld waren en letters (maria) die vervaagd zijn. Een achtergrond waar ik heerlijk mee kan 'spelen' met een enkele tak, oud paardje of andere accessoires ervoor steeds weer een andere sfeer.Voor mij  een mooie schat om thuis te koesteren.

Ik wens jullie een fijn weekend.
Liefs,
Rozmeen

I just received this antique panel used to belong to a Roman Church. It took my breath away. I find it so beautiful. I think you allready know that I love antiques with that old powdery patine which only time can give. This one had it too with a faded gilded frame en the name Maria also faded. A treasure which I shall cherish at home.

Wishing you a lovely weekend.
xoxo Rozmeen



24 opmerkingen:

  1. Dit is inderdaad een plaatje! Wat kun je dan blij worden hè, van zo'n mooie vondst!

    Een fijn weekend, Rozmeen! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat bijzonder dat maria erop .
    het is inderdaad een erg mooi paneel .

    jij ook een fijn weekeind .
    grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf hoor, die houd je zeker zelf? Kun je zo prachtig mee decoreren. Groetjes en fijn weekend, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi ... Een plaatje! De tekst maria zo bijzonder ...
    Fijn weekend, groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi paneel heb je gevonden, je paardje en je tak staan er schitterend bij. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat 'n prachtig 'Maria' paneel.
    Inderdaad erg mooi om mee te decoreren.
    Ik heb ook even je vorige post gelezen/bekeken ...helemaal 'weg' van de paspoppen met vleugels.

    Wens je een fijn weekend, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige aanwinst, ik kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent~! Die zullen we vast wel eens vaker voorbij zien komen in een van je posten....
    Het is nu al erg mooi gedecoreerd.
    Fijn weekend, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er echt heel mooi uit! Fijn weekend en lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig joh!!Daar kun je echt van genieten!
    liefs en fijn weekend!
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is zeker weer een hele mooie nieuwe aanwinst...en leuk zo gedecoreerd met het paardje ervoor!

    Een gezellig weekend, en groetjes!
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow wát mooi en wat kun je daar dan ontzettend blij van worden :-) Een werkelijk prachtige vondst.
    Fijn weekend. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super!!Ik heb net ook twee oude panelen/luiken gevonden (misschien heb je t gelezen op mn laatste blog).En ik was er ook zo blij mee.Geniet van je vondst.Of gaatie de verkoop in?
    Fijn weekend en lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig Rozmeen! Ik kan mij voorstellen dat je er op bent gevallen. Het past perfect in je interieur en bij de spulletjes die je verkoopt. Je hebt het mooi op de foto gezet.

    Fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dear Rozmeen ~
    Lucky you! I love your new old church panel. The patina is gorgeous....even just from the photos. I love the chalky patina.
    Hope you are doing well!
    Loi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi! En weer zo'n mooi oud paardje! Waar komen die paardjes vandaan? Ik zie ze in België eigenlijk nooit op die manier!

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Daar zou ik ook blij van worden; een prachtige aanwinst!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij is PRACHTIG! Echt heel mooi.
    Groetjes,
    José

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi Rozmeen,

    The panel is gorgeous! Wishing you a lovely day!


    Hugs,
    Jessie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. It's gorgeous Rozmeen! Perfect for your beautiful home.
    hugs from here...

    BeantwoordenVerwijderen